maandag 15 januari 2018

Virussen.

Januari, tijd voor virussen.

Het meest bekende is het griepvirus. Op een goede tweede plaats komt het moestuinvirus.
Bij velen kriebelt het al weer om aan de slag te gaan. Anderen konden het virus niet weerstaan en zijn reeds begonnen met voorzaaien. Vooral pepers en paprika's worden al volop gekweekt. Hele stellages met groeilampen en warmtematten worden opgesteld. De vele sites op facebook staan er vol van.

Ik ben nog niet begonnen. Ik ben bevangen door het verkoudheidsvirus. Dit nare virus in combinatie met astma maakt dat ik geen energie en lucht heb om iets te ondernemen. De hoestbuien doorstaan kost al energie genoeg op dit moment.

Toch heb ook ik ondertussen last van het moestuinvirus. Het kriebelt door mijn hele lijf.
Maar ik heb geen raam op het zuiden in mijn huis op het raam in mijn voordeur en het zolderraam na. Maar op zolder heb ik nog een oud aquarium staan. Ooit gekocht met de gedachte deze te gebruiken als propogator.
Over veertien dagen hoop ik toch dat ik voldoende ben opgeknapt om het aquarium te voorschijn te halen. Ik heb nog een tafeltje dat ik onder het zolderraam kan zetten. Als ik hier die glazen bak op plaats, moet het toch gaan lukken.

Bij moestuinweetjes heb ik een groeilamp besteld evenals een warmtemat. De zolder is onverwarmd dus die warmtemat zal wel nodig zijn. Pepers zullen het niet worden, maar tomaten en paprika's wel. En moet ik ook nog bedenken waar ik mijn plastic kweekkasje ga zetten in de tuin.


In de tussentijd installeer ik me op de bank met een fleecedekentje en mijn moestuinboeken en de laptop want ik wil wel alles volgen op moestuingebied.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten