dinsdag 23 oktober 2018

Daar zit ik dan...

"Wie zich aan zijn voet laat opereren, krijgt blaren op zijn kont!"


Daar zit ik dan.... intussen al drie weken. Mijn zitvlak doet aan het einde van de dag pijn van het zitten.
Toch moet ik nog een paar weken volhouden en mijn voet de kans geven om te genezen.


Intussen heb ik de kans benut om via You Tube moestuinfilmpjes te bekijken....


Vooral de filmpjes van Tom Deseyn van Moestuinweetjes en van Angelo Dorney zijn mijn favorieten. Maar ook allerlei andere filmpjes heb ik dmv casten naar mijn tv bekeken. En als ik denk ze ongeveer allemaal gezien te hebben, kom ik er wel weer een paar tegen.....


Maar ook gewoon een boek lezen is leuk om de tijd door te komen. Via een facebookpagina kon ik aan twee oude moestuinboeken komen. Een gaat over de moestuin op kleur waarin wordt uitgelegd hoe je moestuin dmv bloeiende planten te combineren met de groenten een lust voor het oog is.
Maar voorlopig gaat mijn tijd zitten in het lezen van het in 1988 gedrukte boek "Moes- en volkstuinen".

Ik heb geen "zitkont" maar ik ben er nu wel toe gedwongen. Op mijn tuin staan nog wortelen en aardappelen die de grond uit moeten en waar ik voor de operatie niet aan toe gekomen ben door het vele extra werken dat ik de laatste maanden heb gedaan. Het onkruid zal ook wel geprofiteerd hebben van het mooie weer en mijn afwezigheid....

Nu blijft het voorlopig bij plannen voor komend seizoen om "de vergeten groenten" op te ruimen en opnieuw te starten....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten